GRZYBEK - OMLET Z DZIECIŃSTWA

grzybek - omlet

Taki grzybek, najbardziej, kojarzy mi się, ze śniadaniami, z mojego dzieciństwa. U mnie w domu, tego dania, nie nazywano grzybkiem, tylko po prostu omletem. Pamiętam jak robiła mi go babcia i mama, przed wyjściem do szkoły. Teraz taki omlet swojemu dziecku robię ja....
Składniki:
  • 1 jajko
  • 2 łyżki maki
  • 4 łyżki mleka
  • szczypta soli
  • łyżka masła do smażenia
Przygotowanie

1. Myjemy jajko i rozdzielamy go, do dwóch osobnych naczyń(np kubek i talerz lub miseczka) na żółtko i białko.
 2. Do żółtka dodajemy mąkę i mleko. Wszystko dokładnie ucieramy starając pozbyć się grudek.
3. Do białka dodajemy szczyptę soli i ubijamy(za pomocą trzepaczki do jajek, widelca, rózgi lub miksera) na sztywna piane (tak by można ja było przewrócić do góry nogami). Dzięki temu, że dodamy szczyptę soli, białka szybciej nam się ubija.  Pamiętajmy, że naczynie w którym będziemy ubijali jajko ma być idealnie czyste i suche, tak samo jak narzędzia którymi będziemy ubijać białko. Nie ma na nich być ani kropli wody ponieważ białka nam się nie ubija na sztywno.
4. Do naszej masy z maka, żółtkiem i mlekiem dodajemy ubite białka. Bardzo delikatnie mieszamy (by nie opadła nam piana) i  łączymy wszystko, w jedna masę. 
5. Rozgrzewamy małą patelnie i rozpuszczamy na niej masło. Na rozgrzany tłuszcz wylewamy nasza masę. Przykręcamy ogień i smażymy na bardzo małym płomieniu.
 6. Sprawdzamy jak się podsmażył nasz omlet. Jeżeli jego skorka się zbrązowiała przekładamy, za pomocą łopatki na druga stronę i smażymy dalej. W przypadku, gdy widzimy, że na naszej patelni nie ma już tłuszczu - dodajemy go. Możemy także ponakłuwać nasz omlet, na środku, by mieć pewność, że nam się cały usmażył i nie jest w środku surowy.
7. Upieczony omlet wykładamy na talerz i posypujemy go cukrem albo rozsmarowujemy na nim dżem lub np nutellę. Zjadamy go ciepłego, zaraz po przyrządzeniu. 



 SMACZNEGO!

Komentarze

  1. Najlepsze proporcje na pyszny grzybek. Najlepszy przepis jaki znalazlam. 100% smak dziecinstwa. Bardzo dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje, ciesz sie, ze smakowal :)
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Faktycznie - proporcje idealne, zrobiłam dziś na śniadanie i nie mogłam się oprzeć dokładce :) Niebo w gębie - mój "grzybek", a właściwie "grzybki" były z dżemem truskawkowym domowej roboty. Bardzo polecam wypróbować ten przepis - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje, ciesze sie ze przywrocilam wspomniania smakowe z dziecinstwa :)
      serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Super przepis, smak dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fenomenalny przepis!Smak grzybka nie do opisania.Dziękuję za przepis i każdemu z czystym sercem polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje i ciesze sie ze smakowal! :)
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  5. Zrobilam i wyszlo przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis, właśnie o takiego grzybka mi chodziło 😁 Jadłam je w dzieciństwie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze ze smakowal :)
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Bardzo Pani dziękuję myślałam ,że już nigdy nie zjem takiego grzybka jak robiła moja kochana ciocia Małgonia 45 lat temu. Wzruszyłam się. Dziękuję bardzo Ewa

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi mama robiła taki omlet na śniadanie przed szkołą, ze szpinakiem lub jajkiem sadzonym na wierzchu. Z dżemem nie lubiłam. Dziś zamierzam podać na śniadanie. Miłe wspomnienie 🙂

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja robię taki biszkoptowy omlet dzieciom na śniadanie (a właściwie starym koniom, gdy przyjadą do mamy). A że mam swoje jajka - to niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny przepis, powrót do dzieciństwa😁 teraz robię taki omlecik mojemu dziecku, bardzo polubił a jest wybredny😁 proporcje idealne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje dziecko mimo, ze nie jest juz malutkie, tez jest bardzo wybredne..... no ten omlet moglby goscic, kazdego ranka , na sniadanie :)))
      serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  11. Czemu wszystkie mamuśki nagle się zebrały?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo omlecik to takie bardzo dobre i sycące śniadanie dla dzieci :)
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  12. Jej, też taki jadałam w dzieciństwie! A twój wyszedł superowo! Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to śniadanko wiele osób pamięta z dzieciństwa (pyszne i sycace), a następne pokolenie też będzie wspominać:)
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Bardzo dobry. Jadłam go pierwszy raz i będę go robić często.

    OdpowiedzUsuń
  14. To jest to ! To ten sam grzybek ktory robila mi Mama …🤗
    Pomnoze ten przepis i zrobie pyszne grzybki na sniadanie dla corek !
    Dziekuje i pozdrawiam
    Maryla

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszny grzybek ! Smak dziecinstwa , ktory gdzies ulecial z przemijaniem czasu …dziekuje za powrot do dziecicnstwa 🤗

    OdpowiedzUsuń
  16. Aldona A Siczek20.06.2023, 19:12

    Nadzwyczajny przepis. Dokladnie jak pamietam byl w domu rodzicow na Mokotowie w Warszawie. Przyzadzam go teraz w Colorado dla mojej rodziny.
    Really it is a great recipe.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)
Osoby pozostawiające komentarze anonimowo, bardzo proszę, o podpisywanie się np. imieniem - ułatwi to nam dyskusję.

Serdecznie pozdrawiam
Polka na Kresach