BLOK CZEKOLADOWY

BLOK CZEKOLADOWY

Blok - ciasto z mojego dzieciństwa. W czasach gdy czekolada nie była tak dostępna jak jest to teraz - to była taka domowa wersja na słodkości. Przeważnie u mnie w domu robiony taki blok był na okres swiateczno - noworoczny. Do tej pory w domu taka tradycja panuje i następne pokolenie się nim zajada :)

Potrzebne składniki:
  • 1 kostka masła 
  • 1/2 szklanki wody
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 4 łyżki kakao
  • 3 szklanki mleka pełnego w proszku
  • 3 paczki herbatników twardych - łamiemy na kawałki.
  • bakalie: rodzynki, orzechy (mogą być rożne: laskowe, włoskie..)
  • 3 szt wafli suchych kwadratowych  - łamiemy na kawałki 
Sposób przygotowania:

1. Przygotowujemy garnek - najlepiej jeśli będzie on o grubych ściankach albo np żeliwny. Chodzi o to by nasza masa do niego nie przystawała.
2. Do naszego garnka wlewamy wodę i wkładamy pokrojone masło. Kładziemy go na ogień.
3. Wsypujemy cukier zwykły i waniliowy
4. Dodajemy kakao i wszystko dokładnie mieszamy.
5. Zagotowujemy i gotujemy nasza mase ok 5 minut
6. Dobrze mieszając wsypujemy powoli mleko - staramy się, tak mieszać, by nie potworzyły się grudki. 



7. Nie przerywając mieszania wsypujemy połamane wcześniej herbatniki i wafle *
8. Na koniec dodajemy bakalie *
9. W międzyczasie przygotowujemy nasza foremkę, czyli wykładamy ja papierem do pieczenia. (możemy użyć również foli aluminiowej) U mnie w domu jakoś tak się utarło, ze blok robi się w tortownicy :)
10. Do foremki wykładamy nasza masę i dokładnie ja wyrównujemy lekko ubijając. Z wierzchu możemy ja wygładzić ręką zanurzona wcześniej w wodzie 
11. Odkładamy w zimne miejsce by nasz blok się zsiadł.
12. Gdy blok się zsiądzie jest już gotowy do jedzenia

SMACZNEGO!!!


 * PS: Ja w prezentowanej wersji użyłam tylko herbatników i orzechów włoskich - taki okrojony blok, najbardziej lubi moje dziecko.

Komentarze

  1. Wygląda przepysznie, jak ten z mojego dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo sie ciesze :)
      smakuje tez wysmienice i nie jest trudny w zrobieniu :)
      serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  2. Witam! Z uwagą czytam wpisy, "Polki na Kresach" z kilku powodów: pochodzę z południa Polski i w mej rodzinie trwa jeszcze wspomnienie o części naszych korzeni wywodzących się z kresów, a dokładniej z rejonu Stanisławowa. Z opowieści wynika, że tam było jedno z gniazd naszej rodziny, po 1920 r rodzina wyjechała, w rejon Bieszczad i Nowego Sącza, o tej która została słuch zaginął.Ja jestem przedstawicielem jednej z gałęzi osiadłej w Bukowcu... Nie mam złudzeń co do losów tych, którzy zostali na terenie obecnej Ukrainy, ale jetem ciekaw czy jeszcze ktoś przetrwał i jakie są jego losy. Będę wdzięczny za wszelkie informacje o losach Jagielskich herbu Łabędzik. Pozdrawiam wszystkich Kresowian i dziękuję Ci Polko na Kresach za dobrą robotę:pokazujesz zwykłe życie, a to jest ważniejsze niż wielkie akcje i hasła T. Jagielski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje za tak mile slowa. Bardzo duzo one dla mnie znacza i daja mi natchnienie do dalszej pracy nad blogiem. Ciesze sie, ze chociaz tak wirtulanie, moge te obecne Kresy, takim osobom jak Pan przyblizyc.
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  3. Pysznie jak u mojej babci :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie smaki z dziecinstwa sa niezapomniane :)))
      serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  4. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje , dla mojej rodzinki to idealny slodki smakolyk, ktory bardzo szybko znika . Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  5. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje. Polecam wyprobowac ten smakolyk.
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje, to smak mojego dziecinstwa, a teraz smak dziecinstwa mojego dziecka. Polecam wyprobowac.
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)
Osoby pozostawiające komentarze anonimowo, bardzo proszę, o podpisywanie się np. imieniem - ułatwi to nam dyskusję.

Serdecznie pozdrawiam
Polka na Kresach