NALEŚNIKI Z SEREM

naleśniki z serem
Jedne z moich ulubionych dań, z czasów dzieciństwa.
Składniki:

Ciasto na naleśniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1.5 szklanki mleka
  • 1.5 szklanki wody (można także użyć wody gazowanej)
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oleju (zamiast oleju można użyć 2 łyżki sklarowanego masła)
  • olej do smażenia
Masa serowa:
  • 1 kg sera białego
  • 1 cukier wanilinowy
  • 2-3 łyżki cukru 
  • 1 żółtko
  • śmietana (opcjonalnie, w przypadku gdy ser biały jest za sypki)
  • 1-2 łyżeczki cynamonu (opcjonalnie)
  • rodzynki (opcjonalnie)

1. Z podanych składników na ciasto naleśnikowe smażymy naleśniki. Jak to, krok po kroku, zrobić, objaśniałam, we wcześniejszym poście. PATRZ TUTAJ >>> ciasto na naleśniki
2. Gdy już usmażymy naleśniki, zaczynamy przygotowywać naszą masę serową, do ich przełożenia.
3. Ser biały dokładnie rozdrabniamy (widelcem, przepuszczając przez praskę do ziemniaków lub mieląc na maszynce do mielenia). Ja przeważnie przepuszczam przez praskę do ziemniaków.
4. Do sera dodajemy żółtko (wcześniej należy wyparzyć jajko) i oba cukry. Ja nie robię masy serowej, za słodkiej, ponieważ przed samym podaniem, naleśniki odsmażam, polewam śmietanką i słodzę. Jeśli wiec Wy nie planujecie odsmażać swoich naleśników, możecie dodać troszkę więcej cukru.
5. Dokładnie mieszamy. W przypadku gdy widzimy, ze ser jest za sypki, dodajemy śmietanę i wszystko razem dokładnie mieszamy.
6. Nasza podstawowa masa serowa już jest gotowa.
7. Teraz następuje etap, podczas którego, albo używamy masy serowej, którą zrobiliśmy, albo sobie ja urozmaicamy, np. rodzynkami, owocami lub cynamonem. Ponieważ, ja miałam ochotę na naleśniki z serem i z cynamonem, to do mojej masy serowej dodałam właśnie cynamon.
8. Naleśniki mamy usmażone, masę serową także zrobiliśmy - pora nam wiec przystąpić do faszerowania naleśników. U mnie w domu naleśniki z serem składane są zawsze w chusteczkę, pokażę więc, jak właśnie w ten sposób je złożyć. 
9. Nasz usmażony naleśnik kładziemy na płaskiej powierzchni (płaskim talerzu lub deseczce). Na polowe naszego kółeczka nakładamy masę serową, nakrywamy ja częścią bez masy, po czym całość jeszcze raz składamy.
10. Taki naleśnik już nadaje się do jedzenia :)

U mnie jednak preferowane są podsmażone naleśniki. 
Kładziemy, nasze naleśniki z serem, na wcześniej nagrzaną patelnie, z olejem i je podsmażamy (ok 3 min, z każdej ze stron), by były chrupkie. Po odsmażeniu, układamy je na płaskim talerzu, polewamy śmietaną i posypujemy cukrem kryształem lub oprószamy cukrem pudrem.

Dla urozmaicenia, zamiast śmietanki, możemy je, np. polać sosem waniliowym, czy syropem owocowym, np. z malin.



SMACZNEGO!





Komentarze

  1. Moją ulubioną wersją naleśników z serem jest ta, z jabłkowym musem szarlotkowym. Polecam również zapiekanie naleśników pod śmietanowym, słodkim sosem - pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię naleśniki:) Są dobre i sycące, nawet za bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis, który na pewno wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha polecam z jablkami
    https://praktycznakuchnia.pl/2020/03/nalesniki-z-jablkami/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)
Osoby pozostawiające komentarze anonimowo, bardzo proszę, o podpisywanie się np. imieniem - ułatwi to nam dyskusję.

Serdecznie pozdrawiam
Polka na Kresach