TORT WĄTRÓBKOWY

TORT WĄTRÓBKOWY

Pyszna zimna przekąska, niezmiernie popularna na Ukrainie. Bardzo często gości na stolach w czasie specjalnych uroczystości (święta, urodziny itp.). Uznawana jest za restauracyjne jedzenie.
Jeśli ktoś z Was lubi wątróbkę, mam nadzieje, ze posmakuje ona Wam w tej ukraińskiej odsłonie. Bardzo ja polecam.
Składniki:

  • 1/2 kg wątróbki
  • 2 średnie cebule
  • 3-4 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka maki
  • sol,
  • pieprz
  • 1 słoik majonezu ok 200 ml
  • 3-4 ząbki czosnku
  • olej do smażenia
  • 1 ugotowane jajko do przybrania
Przygotowanie:
1. Wątróbkę myjemy, osuszamy i wycinamy z niej wszystkie żyłki. Mielimy, rozdrabniamy lub po prostu blendujemy na jednolita masę.
2. Cebule obieramy z łupiny, i także rozdrabniamy bardzo drobno, w malakserze lub ścieramy na tarce.
 3. Wątróbkę łączymy z cebula. Dodajemy mleko. 

4. Dodajemy cale jajka oraz make. Wszystko dokładnie mieszamy
5. Doprawiamy nasza masę wątróbkową sola i pieprzem. Nasza masa ma mieć konsystencje ciasta na naleśniki.
6. Na patelnie wlewamy troszkę oleju i rozprowadzamy go po całej patelni.
7. Na rozgrzany tłuszcz wlewamy nasze wątróbkowe ciasto łyżką np. do sosów, tak by pokryło cale dno patelni i smażymy takie wątróbkowe nalesniki po jednej i drugiej stronie.
8. Ząbki czosnku obieramy z łupiny, przepuszczamy przez wyciskarkę do czosnku i dokładnie rozcieramy. Łączymy z majonezem.
9. Nasze wątróbkowe naleśniki przekładamy czosnkowym majonezem.
10. Dekorujemy
 Podajemy na zimno.

 SMACZNEGO!

Komentarze

  1. Wiem, że dużo ludzi nie cierpi wątróbki, ale ja akurat ją uwielbiam, więc taki tort to mogłabym mieć nawet na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest naprawde bardzo smaczny i zarazem watrobkowo nie watrobkowy. Bardzo go polecam!
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  2. Smaczny oraz fajnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie ze smakowal i sie spodobal :)
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  3. Szukałam jakiegos ciekawego sposobu na wątróbkę i znalazłam! Coś niesamowitego mega pyszny torcik wyszedł i na pewno zagości u mnie na stole nie raz

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny ten torcik. Serio, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha :) robiłam i bardzo mi smakował

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy przepis i bardzo fajny blog :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę pyszny. Jadłam u znajomej Ukrainki. Dzisiaj sama go zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
  8. jejj, jak jak kocham wątróbkę!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)
Osoby pozostawiające komentarze anonimowo, bardzo proszę, o podpisywanie się np. imieniem - ułatwi to nam dyskusję.

Serdecznie pozdrawiam
Polka na Kresach