KROKIETY Z KAPUSTĄ KISZONĄ I PIECZARKAMI

krokiety z kapustą kiszoną i pieczarkami 

Pyszne danie, smakuje podane same w sobie, jak również może być dodatkiem np do barszczu czerwonego.

Składniki:

ciasto na naleśniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1.5 szklanki mleka
  • 1.5 szklanki wody (można także użyć wody gazowanej)
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oleju (zamiast oleju można użyć 2 łyżki sklarowanego masła)
  • olej do smażenia
na farsz:
  • ok 1/2 kg kiszonej kapusty
  • ok 300-500 g pieczarek (im bardziej rowne proporcje pieczarek i kapusty - tym nasz farsz będzie smaczniejszy)
  • cebula
  • sol
  • pieprz
  • olej do smażenia
na panierkę:
  • jajko
  • bułka tarta
  • olej do smażenia
Przygotowanie:
1. Kapustę wkładamy do garnka, nalewamy wody i gotujemy aż będzie miękka. Jeżeli kapusta jest bardzo kwaśna, należy ja wcześniej przepłukać woda. Gdy nasza kapusta będzie już miękka, zdejmujemy ja z ognia i studzimy.
2. W czasie gdy gotuje nam się kapusta możemy z podanych składników na ciasto naleśnikowe usmażyć naleśniki. Jak to, krok po kroku, zrobić, objaśniałam TUTAJ >>> ciasto na naleśniki


3. Pieczarki drobno kroimy. Ja użyłam do tego malaksera
 4. Cebule obieramy z łupiny i kroimy w drobna kostkę lub tak jak ja, używamy do tego malaksera.
5. Na patelnie wlewamy troszkę oleju i wrzucamy pieczarki. Gdy troszkę się podsmaża, dodajemy cebulkę. Całość jest gotowa gdy nasza cebulka się zeszkli.
 6. Kapustę porządnie wyciskamy by nie była mokra , siekamy i łączymy ja z podsmażonymi pieczarkami z cebula. Nasz farsz doprawiamy do smaku sola i pieprzem.

Formowanie krokietów
Na plaska deseczkę lub talerz, kładziemy nasz naleśnik, nakładamy na niego farsz i zakładamy oba boki do środka, na koniec rolujemy. Nasz krokiet jest prawie gotowy. 

 Panierowania krokietów. 
1.W dwóch osobnych miseczkach: do jednej wsypujemy bułkę tarta, a do drugiej wbijamy i widelcem miksujemy jajko.
 2. Naszego krokieta najpierw obtaczamy w jajku, a później w bułce tartej.
 3. Smażymy z obu stron na patelni z olejem (średni ogień),  aż krokiety się ładnie zarumienia.
Podajemy cieple.



SMACZNEGO!

Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. i równie pysznie smakuje! :)
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  2. pyszne krokiety :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile krokietów wyjdzie z podanych składników? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy takie krokiety można mrozić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiscie nigdy ich nie mrozilam, najsmaczniejsze sa takie prosto po przyzadzeniu.
      Mysle, ze mozna sprobowac je zamrozic i nic im sie nie stanie :)
      Serdecznie pozdrawiam

      Usuń
    2. Surowe mrożą się świetnie, lepiej ich usmażonych nie zamrażać, bo po odgrzaniu są takie...gumowate, niesmaczne. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. ja dzisiaj robię i nie mogę się doczekać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powodzenia!!! i prosze obowiazkowo naisac jak wyszly !:)
      serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  6. Ja dziś robiłam i wyszły niesamowicie dobre tylko w wodzie rozpuściłam jedną kostkę rosołową i naleśniki nabrały wyrazistego smaku- pyszne- polecam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze, ze sie udaly, a z kostka rosolowa musze wyprobowac :)
      serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. witam,mam pytanie czy do farszu dodac zoltko lub cale jajko -gdzies widzialam taki przepis dawno temu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja osobiscie do samego farszu jajka nie dodaje, mozna sprobowac dodac - co to za kucharz co nie eksperymentuje w kuchni :)))
      serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  8. Właśnie zrobiłam farsz i za chwilę będę robić resztę. Nie mogę się doczekać efektu. Uwielbiam krokiety, skorzystałam z Twoich wskazówek.Dzięki bardzo. Gorąco pozdrawiam.
    Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieje ze Ci posmakowaly :)
      serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  9. Pyszne na wigilijny stól idealne

    OdpowiedzUsuń
  10. zrobiłam według przepisu, wyszły genialne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)
Osoby pozostawiające komentarze anonimowo, bardzo proszę, o podpisywanie się np. imieniem - ułatwi to nam dyskusję.

Serdecznie pozdrawiam
Polka na Kresach